poniedziałek, 21 maja 2012

4GF CUP #1 - Propozycja zasad turniejowych

Witajcie, oto moja propozycja zasad turnieju. Bardzo proszę o uwagi, bądź propozycje zmian. Możemy zmodyfikować te zasady, lub stworzyć zupełnie nowe, jednak bez dyskusji na ten temat nic nie zdziałamy.

EDIT: PONIŻEJ ZAKTUALIZOWANA WERSJA


Gramy na zmodyfikowanych zasadach trybu Rambo. Dzielimy się na dwie grupy: US i RU. W grupie Amerykańców jest jeden żołnierz (Rambo), pozostali są ruską policją. Cel gry: Rosjanie muszę dopaść Rambo, on z kolej musi jak najdłużej przeżyć, zabijając tylu Ruskich ile zdoła. W momencie, kiedy Rambo zginie runda zaczyna się od nowa.

Przydzielenie punktów odbywa się następująco:
  • Rambo dostaje 1 pkt za każdego przeciwnika którego uda mu się dopaść
  • jeśli Rambo zdoła zabić wszystkich przeciwników, dostaje dodatkowo 2 pkt (nie dostaje bonusowo kolejnej rundy do rozegrania).
Jeśli zdarzy się sytuacja, że Rambo i któryś z przeciwników zabiją się jednocześnie, runda kończy się śmiercią Rambo, jednak dostaje on punkt za zabicie przeciwnika. Jeśli ten przeciwnik był ostatnim na mapie, Rambo dostaje swoje 2 dodatkowe punkty.

W Rambo wcielamy się wszyscy po kolei, a każdy gra w tej roli przez trzy rundy. Kiedy wszyscy skończą już swoje pakiety rund, turniej się kończy i wyłaniamy zwycięzców.

W trakcie rundy nie można się respawnować ani wskrzeszać kolegi. Jeśli zginiesz - czekasz na koniec rundy. Na początku każdej rundy, Rambo dostaje minutę swobody, aby mógł się rozstawić (ukryć) na mapie. Dopiero po minucie rusza pościg.

Obie strony mają wymogi odnośnie stosowanego wyposażenia.

Rambo:
  • może grać tylko technikiem lub wsparciem
  • jako wsparcie może stosować wszystkie LMG (z dodatkami)
  • jako technik może stosować M4 i M4A1 (z dodatkami)
  • może używać pistoletów M9 i MP-443 bez dodatków (żadnych latarek, laserów, tłumika)
  • dozwolone są RPG-7, C4 i Claymore
RU:
  • mogą grać technikiem, wsparciem lub snajperem
  • mogą używać tylko pistoletów z listy: M9, MP-443, Glock 17C, M1911 (bez dodatków, żadnych laserów, tłumików, latarek)
  • poza pistoletami, nie mogą używać żadnej broni!!!
Zasady dla obu stron:
  • nie można grać medykiem
  • nie można się respawnować
  • w grze ma być ustawione życie na 80%
  • w grze ma być wyłączone spotowanie 3D
  • nie stosujemy pojazdów
  • można używać granatów

Jak długo gramy i jak wyłaniamy zwycięzców? Gramy do momentu, aż wszyscy rozegrają swoje rundy jako Rambo. Zwycięzcą zostanie gracz, który nazbiera najwięcej punktów.  Dlatego też gracze po stronie RU, będą musieli współpracować, aby nie pozwolić Rambo na zabicie dużej ich ilości.
W przypadku remisu na którymś z miejsc obowiązują zasady dogrywki opisane niżej.
Jeden z Adminów turnieju, będzie musiał siedzieć z notesem i notować zabicia w każdej rundzie.

Zasady ewentualnej dogrywki: spotykamy się w okolicach Demawendu, na szturmie. Gracze którzy biorą udział w dogrywce są po stronie atakującej, pozostali są sędziami. Wyznaczamy mały obszar mapy w okolicach trzeciego sektora (np. szczyt masztu). Na komendę, gracze skaczą z urwiska. Ten, któremu jako pierwszemu uda się wylądować na celu wygrywa. Jeśli się nie powiedzie, gracz, może strzelić sobie samobója i zrobić kolejne podejście.

50 komentarzy:

  1. Zastanawiam się nad MAV, czy to trochę nie ułatwi zbytnio poszukiwań.
    Druga sprawa mapy. Bardziej trochę nadają się mapy z BtK, które nie wszyscy mają. Myślę że dobrze sprawdzają się duże mapy typu miejskiego jak Szturm na Karkand czy Półwysep Sharqi

    Pietom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MAV do przedyskutowania ;). Jak Rambo będzie siedział w budynku to i tak nie będzie go widać na MAVie. Trzeba zobaczyć, czy bez używania go poszukiwania nie będą trwały zbyt długo...

      Co do BtK - odpada bo nie wszyscy mają (np. Borzan) :/.

      Usuń
  2. Zasady ewentualnej dogrywki: spotykamy się w okolicach Demawendu, na szturmie. Gracze którzy biorą udział w dogrywce są po stronie atakującej, pozostali są sędziami. Wyznaczamy mały obszar mapy w okolicach trzeciego sektora (np. szczyt masztu). Na komendę, gracze skaczą z urwiska. Ten, któremu jako pierwszemu uda się wylądować na celu wygrywa. Jeśli się nie powiedzie, gracz, może strzelić sobie samobója i zrobić kolejne podejście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę że skakanie do celu się spodobało :)

    Co do map: proponuje duże mapy (Kaspijska, Chark, Ognista burza, Teheran), ale ograniczone do jakiegoś sektora np. chark Okolice punktu D, C, B ograniczone ulicami. Wszystko po to żeby było dośc miejsca żeby się schować i na tyle mało żeby się nie szukać 3 dni :D

    Pietom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można uruchomić mapę w trybie Zespołowego DM, są wtedy odpowiednio pomniejszone :)

      Usuń
    2. Aha, tak skakanie do celu jest fajne :). Sugestia Pietoma jakby kto pytał :D

      Usuń
    3. Ja proponuje metro jakoś zawsze mi się kojarzyło z rambo :D

      Usuń
  4. Zapowiada się naprawdę ciekawie :D . Czy w sprawie terminu są jakieś wstępne ustalenia ?

    Spoon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosiłem o podawanie możliwych do rozegrania terminów. Jedyny odzew był z Twojej strony o ile dobrze pamiętam. Zaproponowałem piątek (najbliższy - 1 czerwca), ale nikt na ten temat nic nie odpisał :/. Ja mogę grać od 20:30 w większość dni bo pracuję stale w tych samych godzinach. Jedyne trudności następuję kiedy syn nie ma ochoty spać xD.

      Chciałbym też, aby poświęcić godzinkę w któryś dzień wcześniej, żeby sprawdzić czy te zasady turnieju będą działać w praktyce, bo błądzimy jak dzieci we mgle.

      Usuń
    2. Mała pomyłka, miałem na myśli 25 maja :P. Wybiegłem w przyszłość za bardzo xD

      Usuń
    3. Mnie akurat w 25 maja niema :(

      Usuń
    4. A kiedy możesz grać oprócz weekendów Fix? Bo w najbliższy nie może grać Spoon, a w kolejny Pietom.

      Usuń
    5. Mnie niema 25 i 26 maj tak to każdy termin mi pasuje

      Usuń
  5. Tak, ja deklarowałem że w weekend 26 maja nie dam rady. Tak poza tym to u mnie podobna sytuacja, pasuje mi praktycznie każdy dzień po 20. Ps. rozumiem że zabijanie ruskich przez ruskich nie wchodzi w grę? :D

    Spoon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyłka wyżej, 25 maja piątek proponowałem xD.

      Usuń
    2. Ja się piszę prawie na każdy dzień oprócz soboty. W piątek mi będzie pasować:D A dziś jak rozumiem mały rekonesans zasad i rozgrywki??

      Usuń
    3. Tak, ja będę między 20:30 a 21:00 i ciśniemy :D

      Usuń
  6. Spoko, piątki pasują ;]

    Spoon

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak sobie myślę po tym treningu trybu "RAMBO", że jednak nie będzie to fear dla wszystkich graczy. Nie ma za bardzo zrównoważenia graczy lepszych i gorszych, a o to przecież chodziło;p Ci lepsi mają większe szanse na ukatrupienie "RAMBO". Dlatego sądzę , że lepszą opcją byłoby np 5 różnych map i na każdej mapie każdy gracz biorący udział w turnieju byłby "RAMBO". Wtedy każdy miałby większe szanse na większą ilość zabitych poprzez pułapki, czy też element zaskoczenia:)Kwestia ilości map i ich dobrania jest do ugadania. Co wy na to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to o tym gadamy, żeby wszystko dokładnie przemyśleć :). Dziś już nie chce mi się kombinować, obczaję jutro ;)

      A co do wyrównywania szans: jak graliśmy na Sekwanie to drugie miejsce miał... Lapinou :). Nie bronię mojego systemu, ale stwierdzam że może nie jest aż tak beznadziejny :D. Wyszedłem z założenia, że ukatrupienie Rambo zależy w dużej mierze od szczęścia, a bycie Rambo daje przewagę na polu bitwy. Szukajmy rozwiązania nadal, może jeszcze ktoś sie wypowie jak to wyglądało z jego perspektywy :D

      Usuń
    2. To może wariacja propozycji Baq? Każdy jest po kolei Rambo, np. przez 3 rundy. Kiedy ktoś go zabije runda się kończy, zabójca dostaje zaliczonego killa do wyniku, ale zmiany Rambo nie ma. Zabójstwa które dokona Rambo w trzech rundach idą do tabeli, a następnie jest zmiana i kolejny z nas walczy przez 3 rundy. Jeśli Rambo uda się zabić wszystkich, to dostaje np. dwa punkty extra. Co wy na to?

      Usuń
    3. W takiej sytuacji można zrezygnować z punktów przyznawanych grupie poszukiwawczej.

      Pietom

      Usuń
    4. Z mojej perspektywy wygląda to tak, że niestety moje szanse na stanie się Rambo były bardzo nikłe, kiedy dookoła biegało kilka maszyn do zabijania :) Przychylam się zatem do wniosku, aby wyznaczyć regulaminową pulę misji Rambo dla każdego :)

      Usuń
    5. To napisałem ja, Lapinou :)

      Usuń
    6. Lapinou, a Ty też grasz w turnieju? Bo w sumie to się nie zgłosiłeś;p Więc czym prędzej to zrób:DD

      Usuń
  8. Trochę nie kumam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do wyrównania szans, na sekwanie byłem chyba 2 razy rambo a jak wiecie super skilla nie mam :). Wydaje mi się, że jest tak jak Diter mówi - dużo w tym odgrywa szczęście

    Spoon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet chyba więcej razy byłeś. Raz zdarzyła się sytuacja że zabiliście się z Rambo-Lapinou równocześnie :D.

      Usuń
    2. Gwoli ścisłości, to ja zabiłem Spoona pierwszy, a on mnie zabił z zaświatów :):):) (żarcik kosmonaucik) :)
      Lapinou

      Usuń
    3. Lapinou , to była telekineza :D

      Spoon

      Usuń
  10. Ostatnia wersja z trzema rundami chyba najbardziej low skill frendly bo gwarantuje odrobinę "stabilizacji". Nie ma chaosu i berka tylko planowo wypada na kogoś i teraz twoja kolej żeby nazbierać fragi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Generalnie:
    -Najlepszą mapą była Sekwana. Myślę, że tak jak mówił Verseti sprawdzić się jeszcze może Metro w okolicach punktu C. trzeba przetestowac jeszcze pozostałe.(kaspijska, ognista, kanały). Teheran jakoś mnie nie porwał.
    -Claymore powinien zabijać na 1 hit. w innym wypadku pułapki nie mają sensu
    -Proponuje wyłączyć ostrzał własny- będzie ciekawiej.
    -MAV raczej bez. Lapi mówił że było mu dużo łatwiej szukać rambo.
    -Bronie w porządku.
    -Czas przygotowania powinien być dowolny (w granicach rozsądku) meldowany gotowością przez HS. Pozwala to rambo na dotarcie w różne miejsca mapy (eliminuje czynnik powtarzalności ukrywania rambo w jednym miejscu/okolicy)
    - Przy dużej liczbie graczy. to jednak mapy podbojowe.

    Pietom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *włączyć ostrzał własny

      Usuń
    2. Na Sekwanie grało się o wiele lepiej niż na Teherania, głównie za sprawą większej ilości zakamarków i wąskich przejść. Zgadzam się, że Metro w okolicach C może być dobre. Chciałbym jeszcze sprawdzić Bazar w okolicach A i B lub B i C - tam też są plątaniny korytarzy które mogą urozmaicić rozgrywkę. Ognistą burzę sprawdzaliśmy i nie ma za bardzo miejscówek, to jest zbyt otwarta mapa, podejrzewam że ten sam problem będzie na Kaspijskiej.

      Claymore powinien musowo zabijać na hita. Można ustawić życie na 80% - i tak będzie większe niż na hardcorze, a nie będzie problemu z Claymorami.

      Jak włączymy ostrzał własny to żegnajcie zabawy na respie z C4 :D

      Bronie też mi się wydaje, że w porządku.

      Usuń
    3. I może niech nikt nie bierze perka kamizelka wtedy claymor jest dobrze ustawiony zbija na normalu

      Usuń
    4. Nikt nie brał tego perka, a Claymore i tak nie zabijał. Zostawało około 15% życia. Wczoraj robiliśmy testy z 80% życia na starcie i grało się super.

      Usuń
  12. Zmieniłem treść pierwszego posta. Po ostatnich ustaleniach zasady wyglądają właśnie tak. Jakie dalsze modyfikacje wprowadzamy?

    OdpowiedzUsuń
  13. Gra super, a co myślicie o zakazie informowania o pozycji "Rambo", może to wydłużyć samą rozgrywkę, tak czy inaczej po pierwszych strzałach wszystko jest jasne :)

    versetti

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem za + wyłączyć kill cam

      Pietom

      Usuń
    2. A ja tym razem stanę okoniem :P. O ile jestem za wyłączeniem killcam, to jednak nie popieram zakazu informowania o pozycji Rambo. Tym bardziej, że jeśli Rambo używa tłumika, to nie widać go na minimapie podczas strzelania. Atakujący są jedną drużyną i powinni wiedzieć gdzie padł kolega, ewentualnie gdzie się po raz ostatni widziało wroga :).

      Usuń
    3. Już w sumie ustaliliśmy że po swojej śmierci nie możemy informować o pozycji "RAMBO" (w końcu trupy nie gadają;p), ale podczas pościgu to jak najbardziej trzeba się komunikować!;D Co do mapy, to może by wziąć szturm i ustalić w jakim rejonie będzie rozgrywka, bo na podbojach są flagi i komunikują że je ktoś przejmuje i w ten sposób "RAMBO" zdradza swoją pozycje;| Tak sobie pomyślałem że mógłby być też jakiś punkt medyczny na mapie, żeby "RAMBO" czy też "RUSEK" mógł się uzdrowić przy resztce życia i dalej ruszyć w pościg:D I jeszcze wymyśliłem że "RAMBO" mógłby być też jako snajper z bronią SV98 lub jakąś uniwersalną broń, np UMP-45 lub PP-2000:D
      Co o tym sądzicie?

      Usuń
    4. To nie my wymyśliliśmy taki zestaw broni ;). Ludzie którzy opracowali tryb Rambo testowali pewnie wszystko. Taki UMP lub inny VAL zadają zbyt dużo obrażeń na jednostkę czasu, co może powodować, że Rusek z pistoletem nie będzie miał szans. Jak Rambo będzie miał snajperkę to jasne jest, że będzie się ustawiał w miejscu na otwartej przestrzeni, poza zasięgiem pistoletów ;). Jak ktoś umie snajpić, to nie ma szans go zbić :D.

      Usuń
    5. Myślałem, że chodzi o zakaz informowania po śmierci :D
      Jestem za zakazem inf o pozycji po śmierci (jak w życiu kolega ginie nie powie skąd dostał)

      Pietom

      Usuń
    6. No ok. Ale przecież chcemy zrobić własny tryb i udoskonalać go, nie? Po za tym głównie chodziło mi o czujke;p A co sądzicie o punkcie medycznym, no i mapie na szturm?

      Usuń
    7. Baq, obawiam się, że na twoje propozycje nie poznamy odpowiedzi, dopóki ich nie przetestujemy :D. Mapy na szturm wydają się dobrym pomysłem, nie wiem tylko czy one są większe niż w Zespołowym DM (a tam już wiadomo że mapy są za małe).

      Co do tego punktu medycznego: też trzeba sprawdzić, choć muszę przyznać, że ja jako Rambo nie zaryzykowałbym zbliżenia się do takiej apteczki, o lokalizacji której wszyscy wiedzą. A jako Rusek - pewnie nie miałbym na to szansy, bo jak już Rambo kogoś zobaczy to zabija :D

      Usuń
    8. Ale zawsze można się przenieść trochę dalej na mapie do szturmu (ze 4 stacje dalej) i w ten sposób odpowiednio ją zwiększyć:) A co do punktu medycznego, o to właśnie chodzi:D Więcej adrenaliny:D Ruski będą, i szukać RAMBO, i pilnować punktu, by czasem RAMBO się nie leczył z ran:) Moim skromnym zdaniem, bardzo urozmaici to rozgrywkę:D A punkt musiałby się znajdować w jakimś budynku z kilkoma wejściami/wyjściami.

      Usuń
    9. Dla 4 graczy zespołowy DM metro jest git dla 11 to chyba za mała

      pietom

      Usuń
  14. Ok, ostatecznie liczy się dobry ubaw.
    versetti

    OdpowiedzUsuń